donderdag 26 januari 2012

Ding 5: Jongeren 2.0

Een KLOOF! Die zie ik zeker ontstaan in de tijd waarin we nu leven. Kijk maar naar mijn oma of mijn ouders, maar ook ikzelf. Mijn oma weet niets van computers. Daar werkt ze niet mee. Logisch ook. Ze weet niet anders dan dat ze alles zonder computer kan/moet doen. Waarom nu dan wel? Mijn ouders verdiepen zich er af en toe in omdat ze tegenwoordig voor sommige dingen wel moeten. Ikzelf, mij interesseert computers niet zoveel. Ik ben er in de pubertijd mee opgegroeid en je kunt er makkelijk en snel mee werken maar interesseren doet het me niet. Vandaar ook de kloof........

Als ik mij zelf vergelijk met de jongeren van nu dan weet ik er eigenlijk ook maar weinig van. Hierin zie je al een duidelijk verschil. Dus vandaar zie ik zeker een grote kloof tussen verschillende generaties.

Hoe ga ik om met verschillende typen mediagebruikers?

Ik denk dat ik iedereen gewoon lekker zijn gang laat gaan. Iedereen heeft waarschijnlijk wel meerdere redenen om het internet te gebruiken voor de media. Soms om informatie te delen maar ook om informatie te krijgen. Iedereen mag lekker zijn ding doen als mediagebruiker zolang iedereen er maar wel vrij in blijft om te kiezen waarvoor je het gebruikt.

2 opmerkingen:

  1. Denk je dat je door deze cursus de kloof een beetje minder diep maakt?

    ding 5 = check

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat denk ik zeker. Door het begrijpen van de Social Media is het ook makkelijk communiceren met de jongeren denk ik.

      Verwijderen