maandag 6 februari 2012

DING 6 Commercie

DING 6.0 Commercie

Voorbeelden van de 4 marketingstrategieën:

1. Product Placement
- De vrienden van Amstelbier- gebruik van Amstel Bier.
2. Targeting
- Vakantiegangers die een nieuwsbrief krijgen van het vakantiepark nadat de vakantie al voorbij is.
3. User- Generated Ads
- Foto's bij de presentatie van het weerbericht op TV. Kijkers kunnen foto's opsturen en de winnaar met de mooiste foto wint een prijs.
4. Virale Marketing
- Een mailtje dat waarschijnlijk iedereen wel eens heeft gehad. Voorbeeld: stuur dit bericht door naar meer dan 100 contactpersonen en maak kans op een I-pod.

Ik denk dat User-Genarated Ads het beste werkt voor de doelgroep 12 - 18 jaar. Jongeren kunnen makkelijk momenten vast leggen met de mobiel en dit doorsturen is ook weinig moeite.   Ditzelfde geldt voor Virale Marketing maar vaak kloppen de verhalen over prijzen niet dus trappen jongeren daar niet meer in.

1 opmerking:

  1. Zelf heb ik het vaak genoeg gehad dat ik een filmpje erg leuk vind, maar niet kan vertellen van wie het is. Dan schiet het toch ook zijn doel een beetje voorbij...

    ding 6 = check

    BeantwoordenVerwijderen