maandag 6 februari 2012

DING 9.0 Publiceren

Via google ben ik inderdaad vindbaar.
Over mij vind je vooral dingen over mijn sport: Voetbal, heel veel wedstrijdverslagen. Daarnaast zijn er een aantal foto's te vinden.
Naast mijn sport kun je dingen vinden over dit onderwerp. 23 onderwijsdingen, blogger.com en mijn opleiding die ik inmiddels afgerond heb namelijk de CALO

DING 8.0 Sociale Media

1.0

Het Thomas a Kempis College heeft ook een eigen Hyves pagina.  Dit is voor leerlingen die op TAK zitten of gezeten hebben. Hier wordt van alles besproken zoals het protest van 1040 uur en wie de leukste leraar is enz.

Ik vind dat je als docent je hiervan moet distantiëren tenzij het puur voor het werk is. Je kan wel makkelijk informatie doorgeven via een social media als hyves. Als docent zou ik niet vrienden van leerlingen worden op mijn persoonlijk profiel. 

2.0 + 3.0

Ik heb deze opdrachten met Twitter niet uitgevoerd omdat ik niet aan Twitter doe. Ik zie dan ook het nut niet in dat nu wel te doen. Ik ken al genoeg sociale media's zoals Hyves, Msn en Facebook.


DING 7.0 Games

Ik zie helaas nergens discussies over het punt Gamen.

Als ik kijk naar de trailers dan zie ik een wereld uit mijn fantasie. Je kunt de rest van de (echte) wereld even vergeten en helemaal opgaan in de nieuwe wereld (game)
het meeste wordt ook heel spectaculaire aangeboden en alles ziet er snel en modern uit.
dat spreekt heel veel jongeren maar ook volwassenen aan. Van sommige games wordt ik ook wel enthousiast.

DING 6 Commercie

DING 6.0 Commercie

Voorbeelden van de 4 marketingstrategieën:

1. Product Placement
- De vrienden van Amstelbier- gebruik van Amstel Bier.
2. Targeting
- Vakantiegangers die een nieuwsbrief krijgen van het vakantiepark nadat de vakantie al voorbij is.
3. User- Generated Ads
- Foto's bij de presentatie van het weerbericht op TV. Kijkers kunnen foto's opsturen en de winnaar met de mooiste foto wint een prijs.
4. Virale Marketing
- Een mailtje dat waarschijnlijk iedereen wel eens heeft gehad. Voorbeeld: stuur dit bericht door naar meer dan 100 contactpersonen en maak kans op een I-pod.

Ik denk dat User-Genarated Ads het beste werkt voor de doelgroep 12 - 18 jaar. Jongeren kunnen makkelijk momenten vast leggen met de mobiel en dit doorsturen is ook weinig moeite.   Ditzelfde geldt voor Virale Marketing maar vaak kloppen de verhalen over prijzen niet dus trappen jongeren daar niet meer in.