woensdag 23 mei 2012

Ding 19 Internet en Telefonie

1. Ik heb Skype wel eens een keer uitgeprobeerd met vrienden. Toen zat een vriend aan de andere kant van de wereld. Als je ee goede verbinding hebt dan is het hartstikke handig. Je kunt elkaar zien en horen. Dat is toch 'echter' dan bijvoorbeeld alleen de telefoon. Dat het gratis is scheelt natuurlijk ook een heleboel. Anders zou er veel minder gebruik van gemaakt worden denk ik.
Wat jammer was dat af en toe het beeld en het geluid niet gelijk liepen. Dit heeft iedereen misschien ook wel een mee gemaakt met een film.

2. Persoonlijk vind ik mobieltjes in de klas maar niks. Ik snap wel dat er voordelen aan zitten maar voor mij zitten er meer nadelen aan. Leerlingen zijn snel afgeleid, gaan stiekem muziek luisteren, gaan sms-en, enz. Op veel scholen is het gebruik van mobieltjes verboden. Daar moeten ze in de kluis van de leerling en kunnen ze in de pauze er weer gebruik van maken. Dat vind ik een goede optie.

2 opmerkingen:

  1. Zou je Skype kunnen gebruiken bij je lessen? Om bijvoorbeeld contact te leggen met een school in het buitenland?

    ding 19 = check

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb toevallig laatst op tv het programma 'gastarbeiders' gezien. Daarin gingen 2 docenten uit Nederland naar Japan geloof ik. Daar hebben ze veel informatie uitgewisseld. Daarbij is het zeer leuk en leerzaam om te zien hoe ze in andere landen les geven.
    Om niet helemaal te hoeven afreizen zou Skype wel een handig media middel kunnen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen