vrijdag 2 maart 2012

DING 13 Samenwerken


DING 13. Samenwerken

3.1 + 3.2
Via mijn google account ben ik naar ‘google documenten’ gegaan. Daar heb ik een test document aangemaakt en ge-upload op mijn account. Dit werkt makkelijk al werkt het eigenlijk het zelfde als hotmail. Je slaat een bestand op, op je eigen account. Het voordeel van google documenten is dat anderen tekst of iets dergelijks kunnen bijvoegen. Samenwerken aan een document gaat dus sneller. Je kunt dit vergelijken met het programma dropbox.

3.3 + 3.4 + 3.5
Werken met collega’s aan een bestand. Niet gedaan nu het vakantie is maar ik weet wel hoe het werkt. Daarna heb ik geprobeerd om mijn ervaringen te delen in het voorbeeld bestand ‘Google docs & spreadsheets’ maar hiervoor kreeg ik geen toegang.

Als ik kijk naar de mogelijkheden voor in het onderwijs dan zouden docenten onderling kunnen werken aan documenten zonder dat ze bestanden de hele tijd heen en terug sturen. Wij werken met de LO sectie met het programma Dropbox. Zo kunnen we snel en gemakkelijk zien waar iedere collega mee bezig is en worden er op een simpele manier bestanden met elkaar uitgewisseld.
Ik kan mij indenken dat dit ook mogelijk wordt voor bijvoorbeeld leerlingen. Wanneer er aan een groot project wordt gewerkt kunnen leerlingen in dropbox of gmail – google documenten snel informatie met elkaar delen zonder dat ze telkens over en weer moet mailen of op school moeten overleggen.
Hier zie ik in de toekomst wel kansen. 

1 opmerking:

  1. Je kunt toestemming vragen om in het voorbeeld bestand te werken.
    Ik vind zelf het grote voordeel van Google Docs dat je nooit meer met allerlei verschillende versies van een document zit.

    ding 13 = check

    BeantwoordenVerwijderen