DING 13. Samenwerken
3.1 + 3.2
Via mijn google account ben ik naar ‘google documenten’
gegaan. Daar heb ik een test document aangemaakt en ge-upload op mijn account.
Dit werkt makkelijk al werkt het eigenlijk het zelfde als hotmail. Je slaat een
bestand op, op je eigen account. Het voordeel van google documenten is dat
anderen tekst of iets dergelijks kunnen bijvoegen. Samenwerken aan een document
gaat dus sneller. Je kunt dit vergelijken met het programma dropbox.
3.3 + 3.4 + 3.5
Werken met collega’s aan een bestand. Niet gedaan nu het
vakantie is maar ik weet wel hoe het werkt. Daarna heb ik geprobeerd om mijn
ervaringen te delen in het voorbeeld bestand ‘Google docs & spreadsheets’
maar hiervoor kreeg ik geen toegang.
Als ik kijk naar de mogelijkheden voor in het onderwijs
dan zouden docenten onderling kunnen werken aan documenten zonder dat ze
bestanden de hele tijd heen en terug sturen. Wij werken met de LO sectie met
het programma Dropbox. Zo kunnen we snel en gemakkelijk zien waar iedere
collega mee bezig is en worden er op een simpele manier bestanden met elkaar
uitgewisseld.
Ik kan mij indenken dat dit ook mogelijk wordt voor
bijvoorbeeld leerlingen. Wanneer er aan een groot project wordt gewerkt kunnen
leerlingen in dropbox of gmail – google documenten snel informatie met elkaar
delen zonder dat ze telkens over en weer moet mailen of op school moeten
overleggen.
Hier zie ik in de toekomst wel kansen.
Je kunt toestemming vragen om in het voorbeeld bestand te werken.
BeantwoordenVerwijderenIk vind zelf het grote voordeel van Google Docs dat je nooit meer met allerlei verschillende versies van een document zit.
ding 13 = check